Baśń o mitologi Galicji...


 Baśń jest próbą stworzenia na nowo mitologii Galicji. Nie jest powieścią historyczną, i choć napisana z dużym szacunkiem dla ówczesnych realiów społecznych, obyczajowych i politycznych, to zawieszona pozostaje między historią a mitem. Wyrasta z legend, w które obrosła postać chłopskiego przywódcy – tych prawdziwych i tych stworzonych przez Radka Raka.

Śledzimy losy młodego Kóby Szeli, wzrusza nas miłość, jaką obdarzyła go Żydówka Chana, czujemy razy pańskiego bata, przeżywamy zauroczenie zmysłową Malwą, wędrujemy przez krainę baśni, żeby zamieszkać we dworze i poczuć zapach krwi rabacji 1846 roku.

Radek Rak napisał powieść o dobru i złu, które czają się w każdym z nas, o nierównych szansach, o Galicji i o Polsce. Powieść pełną rozbuchanego erotyzmu, ironii i humoru, nakarmioną mrokiem ludzkich serc.




Dobro i zło, towarzyszy Nam w każdym momencie naszego życia...Czytając te książkę,miałam wrażenie jakby przeniosła się do innego świata, świata w którym człowiek jest podwładnym drugiemu człowiekowi..Czytając czułam się jakbym sięgnęła po legendy o świecie o powstaniu człowieka i jego pierwszych poczynaniach..Co mi się podobało?

Bardzo podobał mi się styl w jakim autor Nam, czytelnikom to przedstawił dla Mnie było to mistrzostwo świata..Niekiedy bardzo brutalna lecz, Moim zdaniem warto tę pozycje przeczytać..

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jesienna Chandra i wiersze na poprawienie humoru!!!

Cytaty i wiersze

Cytaty o życiu i książkach oczywiście