Międzynarodowy dzień poezji


Cześć dzisiaj przychodzę do was z bardzo ciekawym postem.

W środę, w całej Polsce był obchodzony - Światowy dzień poezji.

W naszej bibliotece odbył się wieczorek poetycki na którym nasz burmistrz Łobza ,
oraz zaproszeni przez niego goście czytali swoje wiersze.


Atmosfera była cudowna, 
serce się moje radowało gdyż wiem 
jak to jest pisać wiersze.

Nasza pani dyrektor z biblioteki
obiecała że, 
na kolejnym spotkaniu ja będę miała okazje czytać swoją poezję.



Święto obchodzone corocznie 21 marca, ustanowione przez UNESCO jesienią 1999 roku. Główne uroczystości tego święta odbywają się w Paryżu. Celem tego dnia jest promocja czytania, pisania, publikowania i nauczania poezji na całym świecie. UNESCO zadeklarowało, że ten dzień ma „dać nowy impuls, aby docenić poezję oraz poprzeć krajowe, regionalne i międzynarodowe ruchy poetyckie”.




,,Poezja"

Poezja- to magia,
to świat cały.
Pięknie opisany,
Wielkie słowa 
powstają,
poeci swoje dzieła 
w księgi oprawiają.
Czytanie poezji,
wzbogaca duszę.
Choć wiele mieć nie muszę,
mam dużą wiedzę.
Z książkami obcuje,
poezję lubuje.



Nie wszyscy piszą,
lecz wszyscy z przyjemnością słuchają.
Poeci z tego frajdę wielką mają.
Zawsze warto coś przeczytać,
coś nowego poznać.
Czymś nowym zachwycać.
I ja właśnie kiedyś się poezją 
się zachwyciłam.
Sama kilka wierszy wymyśliłam.
Lecz z biegiem lat
to się pogłębiło .
Pisanie mnie uskrzydliło,
dało mi wiary i nadzieję.
Że, wszystko prze Mną.
Może i Ja ,
kiedyś będę wielką poetką!
Na razie swoje myśli zapisuje,
wszystko co widzę i co czuję.
To taka obrona przed światem złym.
Moim poezja się stała
i nigdy tego nie będę żałowała.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jesienna Chandra i wiersze na poprawienie humoru!!!

Cytaty i wiersze

Cytaty o życiu i książkach oczywiście