Śmierć w wodzie...

Ta powieść dojrzewała we mnie od dłuższego czasu.
Jest coś nieodpartego w historiach, które sobie opowiadamy, w tym, jak świadomie lub nieświadomie można ukryć głosy i prawdy, zmyć wspomnienia i pogrążyć je w niepamięci”
Paula Hawkins

Jules nienawidzi miasteczka w którym się wychowała, uciekła z niego i przysięgła nigdy nie wracać. Nigdy nie spodziewała, że zmuszona będzie złamać własną przysięgę, zwłaszcza w tak tragicznych okolicznościach, jakimi okazała się być śmierć jej siostry Nel. Jules powraca, aby zaopiekować się swoją piętnastoletnią siostrzenicą, a mieszkańcy tragedię kwitują słowem - „skoczyła”.

„Alec, obudź się. Obudź się! Nel Abbott nie żyje. Znaleźli ją w wodzie. Skoczyła”.
„Julio, to ja. Musisz oddzwonić. Oddzwoń. Proszę. To ważne. Oddzwoń, jak tylko będziesz mogła, dobrze? Chcę… To ważne”.
Angielskie miasteczko nad rzeką, w której niegdyś poddawano próbie wody kobiety podejrzane o czary. Samobójstwo sprzed trzydziestu lat i dwa niedawne w małym odstępie czasu. Przypadek? Czy może rzeka przyciąga "kobiety z problemami"?
W książce znajdziemy różne sekrety i próby ich utrzymania w małym miasteczku. Wraz z postępowaniem fabuły, nowe elementy wychodzą na jaw. Dobrym posunięciem jest prowadzenie narracji z perspektyw różnych bohaterów. Dzięki temu, to samo wydarzenie można zobaczyć z różnych punktów widzenia.
Sama historia ma potencjał. Czujemy, że każdy z bohaterów coś wie na temat tajemniczych samobójstw, ma swoje hipotezy, ale z różnych przyczyn nie chce ich wyjawić. Mam jednak wrażenie, że autorka nie do końca wiedziała, jak chce zakończyć tę historię. Dla mnie w ostateczności przekombinowała.
Książkę polecam głównie dla odrobiny mrocznej, niespokojnej atmosfery małego miasteczka (z lokalną wiedźmą oczywiście). Zakończeniu mówię stanowcze nie.
Książka mnie bardzo wciągnęła,klimat zabójstwa w niewyjaśnionych okolicznościach.
Główna bohaterka Jules,powraca do miasteczka ze swojego dzieciństwa.
W tej książce jednak mi czegoś brakowało, nie mogłam odgadnąć co tak naprawdę chodziło głównej bohaterce. Te zabójstwo, te przeklęte jezioro i wieczna niewiadoma..........

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jesienna Chandra i wiersze na poprawienie humoru!!!

Cytaty i wiersze

Cytaty o życiu i książkach oczywiście