Coś z mojej domowej kolekcji

Cześć!
Dzisiaj przeglądałam swoją kolekcję książek,stwierdziłam że,nie opisałam jednej z wielu ulubionych książek:)



Gdy młodziutka Yasmina pada ofiarą gwałtu,okrywa hańbą nie tylko siebie,ale i całą rodzinę.
Obyczaje Islamu są dla niej bezwzględne. Wypędzona z Egiptu, przeklęta i skazana na śmierć, zwraca się w stronę kultury Zachodu, gdzie będzie musiała na nowo zbudować swoją tożsamość. Jednak los zechce, by po latach wróciła w rodzinne strony i poznała skrywane przez pokolenia tajemnice obłędu, cudzołóstwa, morderstwa... Powieść to nie tylko dzieje arystokratycznego klanu Raszidów, to także barwna opowieść o obyczajowości i historii Egiptu.

Jedna z wielu książek w mojej kolekcji którą,czytałam kilka razy.
Zawsze do niej wracam z ciekawością choć wiem co się wydarzy.
Moja ukochana książka o Egipcie. Gdy ją czytałam wyobrażałam sobie w myślach te wszystkie miejsca, zapachy... Kairu nie można po prostu lubić. Albo się go kocha albo nienawidzi.

"Mężczyzna jest w pełni uzbrojony. Jego bronią jest społeczna aprobata wszystkiego, co robi, jego bronią są przepisy prawa. Kobieta nie ma nic, nie ma nawet tarczy. Jest skazana na przegraną. Mężczyźni są jedynymi właścicielami planety. Do nich należy trawa i morza, i gwiazdy, historia i cała przeszłość, są posiadaczami kobiet, i powietrza, którym oddychamy, własnością są nawet krople nasienia, które w nas pozostawiają, do nich należą owoce zrodzone w łonie kobiety. My nie mamy nic." - myślę, że ten cytat doskonale podsumowuje tą książkę.

Doskonała powieść dla każdego :)

Komentarze

  1. Ciekawa pozycja :)

    Buziaczki! ♥
    Zapraszamy do nas :)
    rodzinne-czytanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Jesienna Chandra i wiersze na poprawienie humoru!!!

Cytaty o życiu i książkach oczywiście

Cytaty i wiersze