Romantico

,,Błogosławieni, którzy nie mając nic do powiedzenia, nie ubierają tego w słowa"


Najgłośniejsza powieść Jane Austen, na podstawie której zrealizowano równie głośny film. Nawiązuje do niej Helen Fielding w bestsellerowym `Dzienniku Bridget Jones`.
Niepozbawiona ironii i humoru kostiumowa opowieść o zamążpójściu.
Rzecz dzieje się na angielskiej prowincji na przełomie XVIII i XIX wieku. Niezbyt zamożni państwo Bennetowie mają nie lada kłopot nadeszła pora, by wydać za mąż ich pięć dorosłych córek. Sęk w tym, że niełatwo jest znaleźć odpowiedniego męża na prowincji. Pojawia się jednak iskierka nadziei, bo oto posiadłość po sąsiedzku postanawia dzierżawić pewien młody człowiek, przystojny i bogaty...


,,Myśl o przeszłości tylko wtedy, kiedy może ci ona sprawić przyjemność"

Proza Jane mnie urzekła! Ten cudowny, melodyjny język, a zarazem jego przystępność, wciągający styl pisania, dużo pięknych dialogów, postaci nakreślone bardzo wyraziście i charakterystycznie. To wszystko sprawiło, że czytanie powieści Jane Austin było dla mnie prawdziwą przyjemnością.,,Myśl o przeszłości tylko wtedy, kiedy może ci ona sprawić przyjemność"

Proza Jane mnie urzekła!



Czarująca i nietracąca za wartości z biegiem czasu historia pewnej uprzedzonej niewiasty i dumnego dżentelmena to ponadczasowe urzeczywistnienie tezy o często mylącym pierwszy wrażeniu, które traci na znaczeniu przy bliższym poznaniu.


Już dawno przymierzałam się, do przeczytania tej książki 
i zawsze przechodziłam koło nich w bibliotece.
Aż, w końcu postanowiłam wziąść najpierw zaczęłam właśnie,
od tej książki i powiem szczerze że, się zakochałam.
No idealna książka ,dla romantyczek takich jak ja...

Co mi się podobało najbardziej, to chyba to że,
te młode panny które są mimo tego,
że zmuszane do małżeństwa to są kruche i niewinne.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jesienna Chandra i wiersze na poprawienie humoru!!!

Cytaty o życiu i książkach oczywiście

Cytaty i wiersze