W kryminalnym świecie

Nie spotkałam jeszcze osoby, która nie znałaby choćby i ze słyszenia tego autora. Harlan Coben był jednym z pierwszych pisarzy, dzięki którym zaczęłam pochłaniać książki w dużych ilościach. Rozbudził we mnie miłość do literatury z zakresu kryminał/sensacja/thriller. Jego genialny styl i prosty język sprawił, że w bardzo szybkim tempie poznałam jego twórczość. Niesamowite zwroty akcji, zaskakujące fabuły, tajemniczość oraz świetni bohaterowie z zabawnymi akcentami to elementy, które znajdziemy w każdej pozycji literackiej, której jest autorem.

Myron Bolitar, była gwiazda koszykówki, aktualnie agent reprezentujący sławy, w dziedzinie sportu, muzyki i in. tworzy szczęśliwy związek z Ali. Nieoczekiwanie dzwoni do niego Terese Collins, dawna kochanka, z którą nie kontaktował się przez 8 lat i prosi go o przyjazd do Paryża. Komplikacje w życiu osobistym Myrona sprawiają, że podejmuje on decyzję o wyjeździe. Na miejscu dowiaduje się o zaginięciu byłego męża Terese, Ricka Collinsa. Niedługo potem oboje dowiadują się, że mężczyzna nie żyje. Jaką tajemnicę ukrywa Terese? Czy Myron zdoła jej pomóc?
ohaterów i charakter powieści tego pisarza zdążyłam poznać bardzo dobrze i muszę przyznać, że Zaginiona to kolejna pozycja literacka, która smakuje równie dobrze jak poprzednie z cyklu Myron Bolitar. Jedynym małym minusem tej powieści jest mniejsza ilość zabawnych, ironicznych dialogów, które w poprzednich częściach ogromnie uatrakcyjniają fabułę. Niemniej jednak fani kryminału/thrilleru muszą ją poznać.

Treść książki jest bardzo dynamiczna. Zaskakujące wątki, nieoczekiwane zwroty akcji, do tego nuta tajemniczości oraz jak już wspomniałam, niesamowici bohaterzy sprawili, że powieść jest wciągająca i intrygująca. Byłam tak zaabsorbowana poznaniem całej historii, że rzeczywistość przestała dla mnie istnieć. W utworach tego autora często spotykamy się z nierozwiązanymi sprawami z przeszłości, tak było i w tym wypadku. Nietypowa zagadka wzbudziła ciarki na plecach i spowodowała, że adrenalina nie opuściła mnie, aż do ostatniej kartki.

Nie da się nie wspomnieć o komicznych dialogach. Sarkastyczne zwroty w połączeniu z błyskotliwością i mądrością bohaterów to element, którego nie mogłoby zabraknąć. Czarny humor to po prostu mistrzostwo w wykonaniu Cobena. Żarty i ironiczne powiedzonka, czasami w nieadekwatnych sytuacjach, nie raz wywołały uśmiech na mojej twarzy i sprawiły, że pokochałam Myrona Bolitara i jego wspólników.

No po prostu rewelacja,już od samych pierwszych zdań wiedziałam że, to będzie hit nad hitem i sie nie myliłam to cudowna powieść pod każdym względem.
Książki tego autora zawsze mnie zachwycały ,nie żałuje że tą przeczytałam polecam każdemu,kto lubi kryminały.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jesienna Chandra i wiersze na poprawienie humoru!!!

Cytaty i wiersze

Cytaty o życiu i książkach oczywiście