Wspomnienia z dzieciństwa trochę o czasach PRLU

Za pewno pamiętacie czasy PRLU.
Jak choć byłam jeszcze dzieckiem,dokładnie pamiętam smak gumy donald lub turbo.
Przygotowując się na referat,wpadłam na pomysł, że i na blogu co nie co o tym napisze.

 Z gum najlepiej mi smakowała guma Donald do dzisiaj,pamiętam jej smak.
A pamiętacie bajki?

Wilk i zając,Reksio ,Sąsiedzi i Bolek i Lolek i oczywiście Pszczółka Maja.


Świetne bajki,przy nich ja jako dziecko się nigdy nie nudziłam,choć ,,sąsiadów"nie za bardzo lubiłam,ale trzy wymienione oprócz niej były fantastyczne i do dzisiaj je pamiętam.

Pszczółka Maja
Ogromnie popularna w okresie lat 80. i 90., "Pszczółka Maja" była produkcji ja­poń­skiej. Powstała z inspiracji książką niemieckiego pisarza, Waldemara Bonselsa w Nippon Ani­ma­tion Studio w Osace.
Jako dziecko z chęcią oglądałam tę bajkę,bardzo mi się podobała piosenka.Zawsze się zastanawiałam,jak to jest zapylać kwiaty.Ha,jaki człowiek jako dziecko był,puściutki w środku!
Ciekawostką jest fakt, że spośród przyjaciół Mai, jedynie Gucio nie wy­stę­po­wał w powieści, a wprowadzono go dopiero w bajce. W czeskiej wersji oprawę muzyczną przygotował kompozytor Karel Svoboda, zaś główny temat po polsku śpiewał Zbigniew Wodecki.


Ha,a pamiętacie oranżadę w proszku !!


Pamiętam jak, w naszym szkolnym sklepiku sprzedawali oranżadki w proszku,każdy stał w kolejce i czekała aż,w końcu sobie ją kupi.
No i standardowo się kupowały andruty.
A największą frajdę miałam,jak pojechałam do babci na wieś i się ma trzepaku bujałam.
  Na skakance się skakało i wielką frajdę się z tego miało.


Na koniec wiersz o perlu

Każde dziecko w perlu wychowane
pamięta chwile,gdy jego życie
płynęło mile.
Gdy na trzepaku się bujało,
oranżadę w proszku popijało.
W telewizji bajek było wiele,
ale,Bolek i Lolek to najlepsi przyjaciele.
Wszystko było takie zwyczajne i takie zwykłe.
Dzisiaj te czasy odeszły w zapomnienie,
nikt już nie stoi w kolejce w sklepie,
nikt nie pamięta jak na kartki się kupowano.
Lecz w tamtych czasach więcej dawno niż brano,
ludzie dla siebie byli mili.nieraz się kłócili
ale zazwyczaj w zgodzie ze sobą żyli.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jesienna Chandra i wiersze na poprawienie humoru!!!

Cytaty i wiersze

Cytaty o życiu i książkach oczywiście