W dworskim stylu

 



Wiatjcie w pierwszy dzień wiosny..
Wczoraj skończyłam ,,Białą królową"
Philippa Gregory czytałam dawno temu teraz postanowiłam wrócić do jej książek..






Król Edward IV York zakochuje się w pięknej wdowie i przed upływem miesiąca bierze ją w sekrecie za żonę. Gdy to małżeństwo wychodzi na jaw, Elżbieta Woodville i jej najbliżsi dostają się w sam środek walk o władzę i wpływy na królewskim dworze, gdzie muszą stawić czoło starym wrogom, jak również nowym rywalom.

Philippa Gregory w przejmujący sposób oddaje historyczny dramat poprzez losy kobiet - w "Białej Królowej" główną bohaterką i narratorką jest Elżbieta Woodville, pierwsza plebejuszka, której dane było wyjść za mąż z miłości, i to za króla od młodości sposobionego do wojny. Elżbietą powoduje namiętność i ambicja - podczas gdy krzepnie na zdobytej pozycji, na plan pierwszy wysuwają się jej dwaj synowie, których późniejsze tajemnicze zniknięcie spędza sen z powiek historykom od stuleci, jako że losy dwóch książąt z Tower do dziś są nieznane. Philippa Gregory swoim zwyczajem przedstawia własne, niezwykle silnie przemawiające do wyobraźni wytłumaczenie.


Dawno temu czytałam chyba jedną powieść tej autorki, ostatnio w Walentynki były w bibliotece losowane książki niespodzianki, skorzystałam z tej okazji i wylosowałam ,,Białą królową" powiem wam, że książka mnie pochłonęła..

Historia o Królowej Elżbiecie ..Bardzo lubię czasami przeczyać coś o królewskich dworach o ich losach..Kiedyś pamiętam czytałam jakąś tej autorki książkę, ale była strasznie gruba i nie podołałam..

Ta była w sam raz...Książka opowiada czasy za panowania Edwarda IV i jego żony, nie zanałam ich losów,więc z miłą chęcią po nią sięgnęłam i mi sie podobała..Zapewne jeszcze nie raz sięgnę po jej książki...

Książkę oceniam na taką mocną 6/ 10

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jesienna Chandra i wiersze na poprawienie humoru!!!

Cytaty i wiersze

Cytaty o życiu i książkach oczywiście