klątwa, czarny kot i niebieska sukienka..

 

Piętnastoletni Kafka ucieka z domu przed klątwą ojca na daleką wyspę Shikoku. Niezależnie od niego podąża tam autostopem pan Nakata, staruszek analfabeta umiejący rozmawiać z kotami oraz młody kierowca z końskim ogonem lubiący hawajskie koszule. Ojciec Kafki zostaje zamordowany i wszystkich trzech poszukuje policja.

Po spotkaniach z zakochaną w operach Pucciniego kotką Mimi, Johnniem Walkerem i innymi fantastycznymi postaciami bohaterowie trafiają w końcu do tajemniczej prywatnej biblioteki, w której czas się zatrzymał. Nocami odwiedza ją duch młodziutkiej dziewczyny w niebieskiej sukience…


Pierwszy raz sięgnęłam po książkę Murakamiego, było to coś zupełnie innego, jakby nie w moim stylu..

Lecz wątek i cała fabuła mnie zaczarowały, było to coś jakby przenoszenie w czasie, wędrówka w nieznane...Książka jest tak łatwa, czytało się ją tak szybko że, nie czuło się tej objętości..

Wykorzystywanie kobiet było tu trochę odrażające, dla Mnie jaby ciut upokarzające..Jednak szybko się w tym odnalazłam, widziałam oczami ten cały strach chłopca, nie miał łatwego życia..

Czekałam długo na przeczytanie tej książki lecz nie było to jakies wyjątkowe..



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jesienna Chandra i wiersze na poprawienie humoru!!!

Cytaty i wiersze

Cytaty o życiu i książkach oczywiście