Jedna z ulubionych pisarek

Dużymi krokami zbliża się mój wyjazd dlatego chcę dzisiaj wam opowiedzieć o jednej z moich ulubionych pisarek jedna z wielu i niepowtarzalna oczywiście jest nią
Katarzyna Grochola
Katarzyna Grochola urodziła się w lipcu 1957 roku w Krotoszynie. Obecnie mieszka pod Warszawą z córką, kotami i psem. Zanim zajęła się literaturą pracowała m. in. jako salowa, korektorka, aktorka, dyrektor składu celnego, a nawet jako konsultantka w biurze matrymonialnym. Pracowała też jako specjalista ds. szkoleń w fundacjach demokracji lokalnej oraz jako pomoc cukiernika.

Autorka wydała powieści: „Nigdy w życiu”, „Przegryźć dżdżownicę”, „Serce na temblaku”, "Ja wam pokażę" oraz dwa zbiory opowiadań: „Podanie o miłość”, „Upoważnienie do szczęścia”. Jej autorstwa jest także melodramat "Pozwól mi odejść”. W sztuce tej, reżyserowanej przez Izabelę Cywińską, role głównych bohaterów grają Gabriela Kownacka, Danuta Stenka i Jan Monczka. Wspomniana sztuka i monodram Teatru Polskiego Radia „Kot mi schudł” otrzymały po cztery nagrody na konkursie dramaturgicznym Tespis 2000, a „Kot mi schudł” w 2001 zdobył Grand Prix pierwszego Krajowego Festiwalu Słuchowisk Polskiego Radia i Teatru Telewizji w Sopocie w kategorii spektakli radiowych. Jest laureatką wielu nagród, m.in. nagrody „AS” EMPiK-u w 2001 i 2002 roku oraz nagrody wydawniczej „IKAR” w 2001. W 2002 r. wspólnie z Andrzejem Wisniewskim wydała książkę "Związki i rozwiązki miłosne".

Jej książki sprzedają się w setkach tysięcy egzemplarzy. „Podanie o miłość” ukazało się w języku rosyjskim, a „Nigdy w życiu” w rosyjskim, niemieckim i słowackim.

Katarzyna Grochola to również autorka felietonów i współscenarzystka najpopularniejszych seriali telewizyjnych: „M jak miłość” oraz „Na dobre i na złe”.

Już bardziej prywatnie boi się wojującego feminizmu i jest przeciwna stawianiu przy garach faceta, który nie lubi i nie umie gotować. Wolałaby, żeby poszedł do szopy naprawiać rower.

Ukochana książka Grocholi to Mistrz i Małgorzata, a ideałem mężczyzny jest Mistrz.

15 kwietnia 2005 roku ukazała się jej powieść pt. „Osobowość ćmy”. Jest to pierwsza książka której wydawcą jest... sama Katarzyna Grochola, a ściślej założone przez nią Wydawnictwo Autorskie.

Wszystkie książki jakie do tej pory napisała pani Grochola
1.Trochę większy poniedziałek
2.Huston mamy problem
3.Makatka
4.Zielone drzwi
5.Kryształowy anioł
6.A nie mówiłam!
7.Osobowość ćmy
8.Nigdy w życiu!
9.Serce na temblaku
10.Ja wam pokaże
11.Podanie o miłość
12.Przegryźć dżdżownice
13.Trzepot skrzydeł
14.Upoważniona do szczęścia
15.Związki małżeńskie
Wszystkich książek jeszcze nie przeczytałam ale te co mam przeczytane są naprawdę genialne uwielbiam styl i taktykę pani Grocholi.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jesienna Chandra i wiersze na poprawienie humoru!!!

Cytaty i wiersze

Cytaty o życiu i książkach oczywiście