Barwna,intrygująca opowieść o kobiecie,która wiedziona marzeniami i odwagą zbudowała imperium.


Effie Watson, córka bogatego szkockiego bankiera, już jako nastolatka odkryła bynajmniej nie święte przymierze między miłością a pieniędzmi. Ten sojusz sprawił, że została jedną z najbogatszych kobiet, ale i największych skandalistek stulecia. Wzbudzała emocje i wywoływała zgorszenie w konserwatywnej wiktoriańskiej Anglii, wyzwolonej Ameryce epoki jazzu, w czasie pierwszej wojny światowej, okresie wielkiego kryzysu czy latach prohibicji. Ośmielała się rzucać kolejne wyzwania rozdartej przez ambicje dynastii bankowej i pożądać mężczyzn, z którymi nic nie było zakazane. W niebezpiecznej grze o władzę i namiętność niespodziewanie pojawiła się miłość i szokujący sekret, dla którego Effie zaryzykowała całe swoje imperium.

Nigdy nie przepuszczałam że,to powiem ale stało się dzięki tej książce pokochałam Mastertona i będę czytać więcej jego książek.
Moje wrażenie po tej książce jest jednoznaczne rewelacyjna książka i warto poświęcić kilka dni na jej przeczytanie.To było coś innego dla mnie ale,za to bardzo wciągającego.

Graham Masterton zaskoczył mnie bardzo pozytywnie. Spędziłam parę ładnych godzin w Europie i Ameryce pierwszej połowy XX wieku. Czas umilali mi bankierzy, duuuuże pieniądze, alkohol pity z piersiówek, a przede wszystkim główna bohaterka - kobieta nad wyraz odważna, spełniająca swoje marzenia, dążąca do wyznaczonych celów - Effie Watson.
Urzekły mnie opisy kreacji, w których wychodziła Effie na spotkania mniej czy bardziej oficjalne. Biżuteria, nie byle jaka, biła swym blaskiem z kart książki. Z powieści wylewało się bogactwo i splendor, ale również rywalizacja, cierpienie, nieszczęśliwe miłości, polityka.
Zapewne nie raz jeszcze wrócę i wezmę do ręki książki pana Mastertona .

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jesienna Chandra i wiersze na poprawienie humoru!!!

Cytaty i wiersze

Cytaty o życiu i książkach oczywiście