Kolejna podróż do Toksanii

Bella Toskania to kontynuacja Pod słońcem Toskanii, czyli kolejny notatnik z zapiskami z życia powszedniego Amerykanki osiadłej na włoskiej prowincji. Frances Mayes z właściwym sobie wdziękiem snuje opowieść o powolnym wrastaniu w obcy do niedawna świat opowiada z humorem o perypetiach związanych z remontem domu i utrzymaniem ogrodu z wielką inwencją eksperymentuje w kuchni. To tylko główne wątki tej niezwykle bogatej książki liczne pomniejsze osobiste, podróżnicze, rodzinne dzięki talentowi autorki tworzą dla nich tło nad podziw atrakcyjne, kolorowe i żywe niczym podziwiane przez nią freski i mozaiki.


Autorka mieszka w swoim wreszcie wybudowanym i dopracowanym domu, który kocha za bogactwo kwiatów - czasami wraca myślami do Prowansji, do tajemniczego ukochanego i lawendy. Sentymentalność i subtelność to największe plusy tej powieści. Choć niektórych mogą zrazić przydługawe opisy, to wiedzcie - naprawdę warto się skusić, choćby na jeden raz. Ja byłam oczarowana wszystkimi smakami i zapachami, ze skupieniem czytałam o winach i złotych polach.
Jest to opowieść o życiu prywatnym pisarki,opisuje ona wszystkie przeżycia osobiste.
Czytając tą powieść poczułam się jakbym była tam w cudownej bajce.
Razem z bohaterką przeżyłam niesamowite, ciekawe przygody zwiedzałam urocze zabytki,podziwiałam miejsca piękne delektowałam się z przyjemnością owocami, pijąc kawę.

Czytałam tą i poprzednią powieść będąc na rehabilitacji i przyznam szczerze każda z nich dawała mi wiele wrażeń że,niekiedy zapominałam gdzie jestem.
Cudowna i niezapomniana podróż,właśnie jestem w trakcie czytania kolejnej części polecam:)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jesienna Chandra i wiersze na poprawienie humoru!!!

Cytaty i wiersze

Cytaty o życiu i książkach oczywiście