Brytyjski Król i jego największy problem

Prawdziwa opowieść z życia brytyjskiej rodziny królewskiej. Jest rok 1936. Edward VIII abdykuje, by związać się z ukochaną Amerykanką, panią Simpson. Królem – Jerzym VI – zostaje niespodziewanie jego brat. Nowy monarcha ma jednak wielki problem: jąka się. Do wystąpień publicznych przygotowuje go australijski terapeuta mowy Lionel Logue. Zawiązują niezwykłą przyjaźń… Książka, oparta na pamiętnikach Logue’a, odsłania kulisy życia osobistego i rodzinnego Jerzego VI, ojca obecnej królowej Elżbiety II. 

Każdy z nas ma problemy nawet Król który,choć jest królem boi się publicznie przemawiać ponieważ się jąka.
Z dnia na dzień staje się to dla niego uciążliwe i nie może sobie z tym poradzić choć od małych lat się z tym próbuje uporać nic z tego nie wychodzi,a gdy przemawia ludzie się z niego śmieją i wytykają palcami.
Choć dużo pracy w to wkłada dalej się jąka aż w końcu terapeuta mu pomaga i zobaczcie sami jak się to skończy.A wymowa króla się z dnia na dzień zacznie poprawiać.
Czytają tę książkę byłam zafascynowana fabułą i książka mi się naprawdę podobała polecam ją serdecznie każdemu kto jest zainteresowany życiem Króla Jerzego VI. 

Kilka cytatów z książki i filmu zekranizowanego na podstawie książki
Odwal się, psia twoja mać.
Chórzysta lepiej by zaklął.
Gówno!
Tak jest! Wypróżnienie językowe nie sprawia problemu.
- Bo jestem wściekły. - Znasz słowo na 'k'?
- Kurtyzana? - Och, Bertie!
Kurwa!
Kurwa, kurwa, kurwa, pieprzona, pieprzona!
Pieprzona w dupę!
- Tak, bez wahania! - Kurwa jebana w dupę jego mać... i cycki.
Tato?! Co się dzieje?
Wybaczcie!

Odrabiajcie lekcje!
Nieczęsto dajesz się poznać od tej strony.
Nie i nie powinienem. Nie przy innych.
Przewietrzmy się.
Logue! To chyba nienajlepszy pomysł.
O co chodzi?
Co cię trapi?
Logue, nie masz pojęcia...
Mój brat durzy się w kobiecie, która była dwa razy zamężna.
Ona się rozwodzi, a on się uparł ją poślubić.
Jezu!
Pani Wallis Simpson z Baltimore.
Nie brzmi dobrze: Królowa Wallis z Baltimore?
- On może tak zrobić? - Z pewnością nie.
Ale i tak to zrobi.
Rozpęta się piekło.
Nie mogą tego kontynuować prywatnie?

Nie chcą.
Jak to się ma do ciebie?
Znam swoje miejsce.
Zrobiłbym wszystko, co w mojej mocy, by zatrzymać mego brata na tronie.
To aż tak poważne?
- Może to twoje miejsce jest na tronie? - Nie jestem zastępcą mojego brata.
- Możesz być lepszy od niego. - Nie pozwalaj sobie!
To graniczy ze zdradą.
Mógłbyś być królem. Potrafisz!
To jest zdrada!
- Kiedy wreszcie zrozumiesz, że nie musi kierować tobą strach? - Dosyć!
- Czego się tak boisz? - Twoich zatrutych słów!
Po co do mnie przyszedłeś?
Nie jesteś bankierem, który kształci dykcję,
żeby brylować w towarzystwie.
Nie ucz mnie o moich powinnościach!
Jestem synem... króla.
I bratem króla.

Książę Jorku,
w pierwszych słowach składam mu hołd.
I czynię to z całego serca.
Wszyscy znacie powody, dla których wyrzekam się tronu.
Uwierzcie jednak, gdy mówię,
że stało się dla mnie niemożliwością
dźwiganie jarzma odpowiedzialności
i wykonywanie królewskich obowiązków
tak jak należy,
bez pomocy i wsparcia
kobiety, którą kocham.
Ta decyzja przychodzi mi z mniejszym trudem
ponieważ wiem,
że mój brat,
dogłębnie zaznajomiony ze sprawami państwa,
oraz wykazujący najcenniejsze zalety,

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jesienna Chandra i wiersze na poprawienie humoru!!!

Cytaty i wiersze

Cytaty o życiu i książkach oczywiście