Wyprawa do Indii

Jeśli zagra Ci w duszy spontaniczna chęć ruszenia swoich nóg gdzie oczy poniosą, a w głowie zaświta myśl o wyprawie do Indii, zajrzyj do książki Shantaram.Barwnie opisana przygoda lekarza, który po wcześniejszych perturbacjach z więzieniem, narkotykami i złamaniem prawa w cywilizowanym świecie, ucieka do Bombaju. Jak to w życiu często bywa, nasz bohater kuma się z miejscową mafią i mamy wątek sensacyjno- romantyczno- przygodowy. Shantaram zachwyci swoim humorystycznym opisem cywilizacji Wschodu. Piękno tego zakątku wschodniego świata opisał ten, który sam przeżył niemalże to wszystko, co bohater książki. Autentyczność opisów jest w powieści prawdziwym majstersztykiem pisarskim.Główny bohater uciekając przed wymiarem sprawiedliwości obiera za swój dom Bombaj, miasto w którym nikt nie będzie go szukał. Powieść pisana w formie osobistego dziennika z podróży wciąga czytelnika w świat, jaki jest przeżywany przez naszego zbiega. Indie nie miały być celem, w planach Lina to początek, celem miały być Niemcy, do których dotarcie planował przez Nową Zelandię.Jednak Bombaj zatrzymuje go na dłużej za sprawą tajemniczej Karli, w której się Lin zakochuje. Amerykanka szwajcarskiego pochodzenia, bardzo długo nie odwzajemnia uczucia Lina. Bombaj fascynuje Lina, świat w jaki wkroczył pochłania go całkowicie. Bohater ciągle ucieka, wikła się w coraz to nowe awantury i przygody nierzadko trudne do przeżycia. Jest przemytnikiem, handlarzem bronią, mafiosem i więźniem w miejscu o zaostrzonym rygorze. Shantaram (Boży Pokój) to imię nadane głównemu bohaterowi przez matkę poznanego w drodze przyjaciela. Lin poznaje indyjskie slumsy, sam staje się ich żywą częścią. Autor książki w sposób często quasi psychologiczny portretuje spotkanych ludzi. Wiele wątków filozoficznych zachwyca swoją prawdą życiową. Awanturnik opisując Indie, nie skupia się na ich wschodniej duchowości, opisuje raczej wschodnią filozofię życia.Książka jest pisana w formie pamiętnika, czytelnik może mieć wrażenie, że przygody jakich doświadcza bohater są wielokrotnie nieprawdopodobne, ale możliwe, że się „zadziały”. Powieść czyta się lekko i w zasadzie jest mocno wciągająca. Dialogi Lina z przyjacielem są zabawne i mi osobiście najbardziej się podobały. Wątek romantyczny jednak jest jedną kiczowatą papką i może doprowadzić do mdłości.

Polecam Shantaram z powodu humoreski, i barwnych opisów codziennego życia. Można pokochać Bombaj, wziąć tobołek i wyruszyć w drogę…


Książkę znalazłam zupełnie przypadkowo i co pierwsze pomyślałam że, znalazłam książkę o Indiach a gdyż kilka lat temu uwielbiałam Indyjskie filmy pomyślałam czemu nie!!
A spodobałam się mi okładka na której widnieje siedzący sułtan, gdy  otworzyłam książkę zobaczyłam że, książka jest idealnie napisana i bardzo mi się podobała,magiczny świat Bombaju to jest cudowny świat i warto go poznać.
Myślę że, jeżeli ktoś lubi książki przygodowe o innych krajach i kulturach ta książka jest idealna !!!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jesienna Chandra i wiersze na poprawienie humoru!!!

Cytaty i wiersze

Cytaty o życiu i książkach oczywiście