Moja i innych niepełnosprawność i kilka wierszy o tym

Niepełnosprawność

Jakie kwalifikacje należy posiadać
By niepełnosprawnym mogli cię nazwać
Pełnosprawnym cię nazwą jeśli masz zdrowe ciało
Czy to nie za mało

Można mieć dłonie sprawnie jak u chirurga
I do nikogo ich nie wyciągać
Można do każdego wyciągać dłoń
Nie umiejąc szklanki wody utrzymać nią
Można mieć zdrowe obie nogi
I nie wychodzić poza własne progi
A można z trudem poruszać nogą
I wciąż podążać w stronę kogoś
Dostrzegać i cieszyć się tym co jest piękne
Mając za ciemną zasłoną oczy zamknięte
Można mieć wzrok dobry jak sokół
I nie widzieć niczego w oku
Trudne zadania można rozwiązywać
I mądrym człowiekiem siebie nazywać
Można nie wiedzieć w jakim żyje się wieku
A cały czas myśleć o drugim człowieku
Można być pięknym i przed ludźmi uciekać
Można tez twarz mieć skrzywioną lecz wciąż do innych się uśmiechać
Można nie widzieć nie chodzić nie mówić
A być sprawniejszym od tak zwanych zdrowych ludzi
Można mieć sztuczne serce
Ale przed sobą nieść je na ręce
Można być książkowym przykładem zdrowia
Nie rozumiejąc co pod pojęciem człowiek się chowa
I w znaczenie poprawnym
Co to znaczy być niepełnosprawnym
Można mieć ciało kalekie
 A być pełnosprawnym człowiekiem.


Niepełnosprawni - kim oni są?
Może strażakiem, a może mną?
Może ich mijam na ulicy,
Czasami widzę w mojej dzielnicy,
lecz czy ja widzę kalectwo ich?
czy staram się pomagać im?
A może nikt o nich nie wie,
czemu nikt o nich czegoś nie powie?
Jak wyglądają, co zakładają,
i dlaczego czasem rąk lub nóg nie mają?
A może nie ma ich obok mnie,
w mojej rodzinie, w mojej szkole,
w najbliższym otoczeniu lub podwórkowym wzniesieniu.
Czy więc nie watro im pomagać?
Organizacje dla nich zakładać?
I po prostu im pomagać?


Napisałam te wiersze ponieważ choć jestem osobą niepełnosprawną mam swoje marzenia i chce tak jak każdy się rozwijać !!!
A te wiersze tak na dobry nastrój

Buziaczki i pozdrowienia dla moich czytelników.:) :)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jesienna Chandra i wiersze na poprawienie humoru!!!

Cytaty i wiersze

Cytaty o życiu i książkach oczywiście