Ewa Błaszczyk-Kobieta godna podziwu

Właśnie czytałam kilka ciekawych artykułów o kobiecie którą,zawsze podziwiałam za wszystko za jej pracę,odwagę i chęć do życia a mówię o Ewie Błaszczyk.


  Ewa Błaszczyk (ur. 15 października 1955 roku w Warszawie) – polska aktorka teatralna, filmowa, pieśniarka.

Absolwentka XI Liceum Ogólnokształcącego im. M. Reja w Warszawie.
W 1978 roku ukończyła z wyróżnieniem Warszawską PWST.
Zadebiutowała jako studentka w 1977 na scenie Teatru Współczesnego w Warszawie. 
Po dwóch latach otrzymała nagrodę Rektora PWST za pierwsze osiągnięcia sceniczne.
Dużo i chętnie śpiewa głównie literackie i pełne nastrojów piosenki Osieckiej, Kleyffa, Kofty, Czupkiewicz, Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej, ks. Twardowskiego, swego męża Jacka Janczarskiego, piosenki z repertuaru Iwanowej, Piaf, Dietrich i Wysockiego. Przez długie lata występowała w kabarecie J. Pietrzaka "Pod Egidą"; śpiewała na przeglądach poezji śpiewanej, przeglądach Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu, festiwalach w Opolu, Sopocie i innych.


Kilka ważnych słów Ewy Błaszczyk!!

1. Kiedy słyszę słowo "aktor", myślę...

pasjonat – kolega.

2. Niedościgłym wzorem aktorstwa jest...

Meryl Streep.

3. Książka, dla której warto było nauczyć się czytać...

jest ich wiele

4. Film, do którego wracam najczęściej...

„Frida”, „Forrest Gump”, „Ziemia Obiecana”

5. Gdybym nie była tym, kim jestem, byłabym...

reżyserem albo pasjonackim doktorem medycyny

6. Gdybym mogła urodzić się jako fikcyjna postać, byłabym...

pisarzem albo Marią Skłodowską–Curie.

7. Nigdy nie mogłam zrozumieć...

granic

8. Sukces to...

spełnienie

9. Porażka to...

nauka

10. Nie uznaję słowa...

„zabijać”

11. Spektakl, którego nigdy nie zapomnę...

„Burza” A. Strindberga reż. M. Prus
„Umarła klasa” reż. T. Kantor
„Mahagony” reż. K. Zaleski

12. Teatrowi w Polsce życzę...

żywych, odważnych projektów, pieniędzy na ich wykonanie i dobrej organizacji

13. STUDIO to...

dom


Uwielbiam tę kobietę,jest dla mnie autorytetem siły,odwagi i wielkiej mądrości.
Pamiętam jak czytałam jej książkę płakałam za każdym przewróceniem strony,czasami się zastanawiam jaką odwagę i siłę trzeba mieć by być jak Ewa Błaszczyk!!!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jesienna Chandra i wiersze na poprawienie humoru!!!

Cytaty i wiersze

Cytaty o życiu i książkach oczywiście