Trochę innej kultury

Kolejna książka którą wam przestawię to jest książka o kulturze Chin,pożyczyła mi ją kiedyś kuzynka ale nie  miałam pojęcia że może być tak ciekawa ,więc jej przeczytanie odkładałam cały czas na póżniej aż w końcu odważyłam się ją przeczytać i oniemiałam.
Lisa See ,,Kwiat śniegu i sekretny wachlarz"
Na tle fascynującej kultury chińskiej, w której kobieta zajmuje poślednie miejsce, nawet jeszcze na początku XX wieku, rozgrywa się historia przyjaźni dwóch dziewczynek. Ich dorastanie, poplątane, gorzkie losy przejmująco opisane przez autorkę, uświadamiają nam, że niezależnie od różnic kulturowych w naszym życiu jest miejsce na podobne wartości. A spośród nich najważniejsze to miłość i przyjaźń.
Fantastyczna książka pokazująca jak są traktowane kobiety w Chinach jakie mają prawa i co im wolno,szczerze to nie chciałabym być jedną z tych kobiet żyjącą w tamtym świecie i w tamtej kulturze,nie mając żadnych praw i nie zabierając głosu w żadnych sytuacjach poprostu kobiety są tam tylko do rodzenia dzieci.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jesienna Chandra i wiersze na poprawienie humoru!!!

Cytaty i wiersze

Cytaty o życiu i książkach oczywiście