Więzienne klimaty

W 1976 roku dwudziestoośmioletnia matka dziewięcioletniego Erica i ośmiomiesięcznej Tiny, oraz jej partner Jesse Tafero zostali oskarżeni o zamordowanie dwóch policjantów. Sąd na Florydzie uznał ich winnymi zbrodni i orzekł o karze śmierci. Przez pięć lat Sunny Jacobs oczekiwała egzekucji w odosobnieniu, potem jej wyrok zamieniono na dożywocie. Przy życiu trzymały ją listy wymieniane ze znajdującym się w podobnej izolatce Jessem oraz nadzieja na odzyskanie wolności. Prawda o morderstwie wyszła na jaw dopiero w 1992 roku. Do tego czasu Jesse został stracony, rodzice ponieśli śmierć w wypadku lotniczym, a dzieci dorosły. Sunny odzyskała wolność i odbudowała życie osobiste. Jej autobiografie & Skradzione życie to wstrząsająca i mroczna opowieść o niesprawiedliwości, o woli przetrwania, o nadziei i przebaczeniu. z faktograficzną wiernością Jacobs odtwarza codzienność za kratami i walkę z wymiarem sprawiedliwości o uznanie jej za niewinną.


Aż mnie ciarki przeszły gdy przeczytałam pierwsze strony tej książki.Bardzo przeżyłam opowieść Sunny która,była skazana na dożywocie.Czytają ją przeżywałam bardzo emocjonalnie tą opowieść nie mogąc sobie wyobrazić cierpienia tej kobiety.Książka poruszająca trudny temat kary śmierci. Mnie osobiście szczególnie zainteresował sam proces dojrzewania głównej bohaterki, wysiłku jaki włożyła by zmienić swoje życie. Momentami przyznaję, że wątki związane z Jesse'm Tafero mnie mocno irytowały. W sumie lektura dająca do myślenia i warta przeczytania.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jesienna Chandra i wiersze na poprawienie humoru!!!

Cytaty i wiersze

Cytaty o życiu i książkach oczywiście